Translate

четверг, 21 февраля 2019 г.


Булінг - актуальна проблема сучасності
Хочу розпочати свою доповідь зі слів Ліни Костенко Віддай людині крихітку себе.   За це душа поповнюється світлом                                                 
У наш час практично з усіх засобів масової інформації йдеться про булінг в школах України. Мене теж зацікавило це питання.
       Що таке булінг я чув, так як нам класний керівник і психолог про це говорили, і навіть у нас є пам'ятки для батьків і дітей, але я вирішив більш детально розібратися в цьому питанні чому ж виникає ця проблема.
 В цьому навчальному році більшість з нас прийшли з різних шкіл Мелітополя і Запорізькій області тому мене і зацікавила ця проблема, а чи стикалися хтось із нашого ліцею з булінгом, чи є у нас в ліцеї булінг?
 Я сам не помітив за півроку подібних проявів, але конфлікти були. Чи можуть конфлікти перерости в цькування.
Прочитав багато літератури переглянув ролики в інтернет ресурсах і хочу поділитися цією інформацією з вами.
Булінг Це – цькування, залякування, агресивне переслідування одного з членів колективу з боку інших представників колективу. 
Це явище все більше поширюється як в Україні, так і в усьому світі. Обумовлене це, зокрема, тим, що набуває популярності насильницька модель поведінки.
 У законі «Про освіту» передбачили типові ознаки булінгу (цькування):
• систематичність (повторюваність) дії;
• наявність сторін - кривдник (буллер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі;
• дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічного і / або фізичної шкоди
Насильство є демонстрацією сили і бажанням здобути цілковитій контроль та владу над іншою стороною. Булінг - це одна з форм насильства; це зарозуміла, образлива поведінка, пов'язана з дисбалансом влади, авторитету або сили.  
Булінг проявляється в багатьох формах: є вербальна-це словесне знущання або залякування за допомогою жорстоких слів, яке включає в себе постійні образи, погрози і неповажні коментарі
 фізична, багаторазово повторюваних ударах, стусани, підніжках, блокуванні, поштовхах і дотиках небажаним і неналежним чином.
соціальна форми булінгу застосуванням тактики ізоляції припускає, що кого-то навмисно не допускають до участі в роботі групи, будь то трапеза за обіднім столом, гра, заняття спортом або громадська діяльність.
 Кіберзалякування звинуваченні когось з використанням образливих слів, брехні і неправдивих чуток за допомогою електронної пошти, текстових повідомлень і повідомлень в соціальних мережах.
Я дізнався що в середньому кожен третій підліток у віці від 12 до 18 років стає учасником цькування в тій чи іншій ролі, в той же час Кібербулінг менш поширений - з ним стикаються 15% підлітків.
Жертвами цькування в школі, частіше за все, стають двієчники, круглі відмінники, любимчики вчителів, фізично слабкі діти, діти яких гиперопекают батьки, жертви домашнього насильства, діти, які страждають захворюваннями, що виділяють їх з колективу, діти, які не мають електронних новинок сучасного прогресу або ж мають найдорожчі з них, недоступні іншим дітям, вундеркінди.
Об'єднує всіх жертв одна риса: найчастіше об'єктами знущань стають діти і підлітки, що володіють підвищеною чутливістю, що показують свою «слабкість» (страх, образу або злість). Їх реакція відповідає очікуванням агресорів, народжуючи шукане відчуття переваги. Хлопчики частіше є жертвами і ініціаторами шкільної цькування. Методи цькування відрізняються в залежності від гендеру жертви: хлопчиків частіше б'ють, про дівчаток однокласниці, як правило, розпускають  чутки.
Булінг призводить до того, що жертва втрачає впевненість в собі. Також це явище може призводити до різної тяжкості психічних відхилень, а також психосоматичних захворювань, і може стати причиною самогубства. У цьому випадку важливо пояснити людині, що він жертва, і показати, як діяти в ситуації, що склалася.
Всесвітня організація охорони здоров'я проводити періодичній моніторинг аспектів поведінки школярів, які впливають на їх здоров'я. Оди
н Із направлений дослідження пов'язаний Із насиллям у школах. Зокрема, ця організація досліджувала ситуацію відносно підлітків, які звертатись до організаторів в школі не менше двох разів. Згідно з даними, представленими в дослідженні в Україні,
20% дівчат и 19% хлопців 11-річного віку.
18% дівчат та 16% хлопців.13-річного віку.
У 15-річному віці тенденція до зменшення. відповідно, 12% дівчат и 13% хлопців , тобто з віком кількість жертв насилля, булінгу зменшується.
Я провів дослідження і у нас в ліцеї.
Ліцеїстам з 5 -11 класів  були поставлені кілька запитань
1.     Чи зазнавав ти приниження в школі? – 58% це дуже велика кількість дітей!
2.     Чи був ти свідком чи жертвою булінгу?  - 33%
3.     Чи спостерігається явище булінгу в нашому ліцеї? На даний час –діти із опитаних вважають що –НІ    але це дає нам час на профілактику і не дає нам гарантії що ця проблема не торкнеться нашого ліцею тому ми ще більше повинні продовжувати працювати проти булінгу спільно з педагогами, шкільним самоврядуванням, ініціативної групою
Я дізнався, що з цією проблемою стали боротися на рівні уряду
8 грудня 2018 року Верховна Рада України прийняла Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)". Вступив в дію документ, 19 січня 2019року
Відтепер вчинення булінгу неповнолітньої чи малолітньої особи буде каратися штрафом від 850 до 1700 грн або громадськими роботами від 20 до 40 годин.
Знущання, вчинені повторно упродовж року після або групою осіб каратимуться штрафом у розмірі від 1700 до 3400 грн або громадськими роботами на строк від 40 до 60 годин.
У разі цькування неповнолітніми від 14 до 16 років, відповідатимуть його батьки або особи, що їх заміняють.
Окремо передбачена відповідальність за приховування фактів булінгу.
       Я зіткнувся з тим що цю проблему вже багато років колись за радянських часів (1983) вийшов фільм, знятий режисером Роланом Биковим, «Опудало» який вразив мене жорстокістю дітей по відношенню до ні в чому не винної дівчинці також Проект «Задира» ( 2011), режисер Лі Хірш Найвідоміший документальний фільм про булінг. Головні герої фільму - п'ять підлітків, над якими знущаються однокласники. Знімальна група спостерігала за їх сімейним життям і поведінкою в школі протягом одного навчального року.
Я задумався що ж ми ліцеїсти можемо зробити щоб в нашому навчальному закладі не допустити цього явища. Ми вирішили разом з психологом ліцею шкільним самоврядування організувати агітбригаду, кінолекторій, створити соціальний ролик, з метою запобігання булінгу, конфліктів,  проявів жорстокої поведінки.
  Я підготував добірку фільмів, якими хотів би поділитися з вами і своїми ліцеїстами Ці фільми покажуть, як самому уникнути конфліктів з іншими дітьми і не звертати уваги на їхні зауваження, як знайти друзів, зберігши індивідуальність. І найголовніше - як бути впевненим в собі і навчитися приймати свої і чужі недоліки.
«Опудало» (1983) , режисер  Ролан Биков,
«Повелитель мух» (1963), режисер Пітер Брук
 «Назад в майбутнє» (1985), режисер Роберт Земекіс
 «Суспільство мертвих поетів» (1989), режисер Пітер Уїр
«Шпигунка Херріет» (1996), режисер Бронвен Хьюс 
«Міст в Терабітію» (2007), режисер Габор Чупо
Проект «Задира» ( 2011), режисер Лі Хірш
 «Телекинез» (2013)
«Клас корекції» (2014 року), режисер І. І. Твердовський

Хочу закінчити Словами героїні фільму "опудало" Олени Бессольцевой

«Я зрозуміла, що не можна бігти, коли тебе женуть. Не можна бігти ніколи! »
 І хочу донести це до всіх !!!

Комментариев нет:

Отправить комментарий